beats by dre cheap

Ahlak prvih generacija

Nema nikakve sumnje,da se covjek cesto zapita,zasto se ljudi ponasaju tako kako se ponasaju,govorimo o ljudima  koji su u vjeri koji su usli u vjeru i  smatraju sebe a i drugi ih smatraju vjernicima.I to ponasanje jako je bitna stvar,ulazi u temelje same vjere,znaci ponasanje, nacin ponasanja,metod ponasanja,je dio temeljni dio vjere.Ja sam zato odlucio da ova nasa druzenja ako nas Allah dz.s pozivi i nastave se da budu u tom duhu i udlucio sam navesti kako je bilo ponasanje prvih generacija,pohvaljenih generacija od strane Poslanika s.a.v.s. a to je prvo,drugo i trece stoljece odnosno generacija Muslimana.Sta cemo raditi,AKo Bog Da radit cemo i vidjet cemo kako su se ponasali ashabi Allahovog Poslanika s.a.v.s.Koji su to bili temelji i pricnipi pomocu kojih su se medjusobno zblizavali druzili i radili itd.Prvo sto je karakteristicno za njih,znaci karakteristika prva.Karakteristika prva,Ihlas u svakoj rijeci i u svakom djelu i nevjerovatan strah od neiskrenosti u rjecima i djelima.To je karakteristika koju cete naci u biografiji svakog ashaba,svakog tabina koji je poznat i svakog alima iz tog vremena koji je bio tu.Svaki od njih.Tako da se prenosi da su za nekim krenuli ucenici,onako bili ljudi na dersu i hoce da ga pitaju u putu.A on se okrene i kaze:Sta hocete vi?Hocemo da iskoristimo vrijeme da te pitamo.On Kaze:Nemojte to raditi.To je ponizenje za vas a iskusenja za mene.Iskusenje.Jer kad vide ljude oko sebe pomisli da je nesto veliko.A zapamtite pravilo.Kad god covjek misli da je velik kod Allaha dz.s i da je ko kozna kakav vjernik.Neka zna dobro da  bas u tom trenutku na niskim granama.Jer osobina vjernika je da stalno svoj trud koji radi smatra malim.A to cemo vidjeti u sledecim osobinama.Kaze Uzviseni Allah dz.s.Duznost je Allahu,iskreno ispovjedati vjeru.E-Din u arapskom rjecniku podrazumjeva rijeci i djela.Sto znaci kao da kaze: Svaku rjec koju kazes,svako djelo koje uradis,duznost je da bude iskreno samo radi Allaha dz.s.

Jednom prilikom tako citajuci biografiju Ibn Redzeba.Ibn Redzeb alim koji je bio ucenik Ibn Qajjima,i poznat po svojim komentarima hadisa,skoro svaki vazniji hadis on je prokomentarisao u posebnoj knjizi.Bio je kadija u svoje vrijeme i veliki alim.I jednom prilikom zapocela se rasprava po nekom pitanju i onda Ibn Redzeb,a inace nije mu bio to obicaj,nikada taj covjek nije raspravljao,on kaze sta ima rekao je Allah rekao je Poslanik hoces prifatiti neces gotovo,zavrsena je prica.Jer vjera je da se radi a ne da se raspravlja o njoj.Medjutim tom prilikom dogodilo se da jeto kod njega malo izazvalo rekaciju kod i on je poceo raspravljat pricat,i iznio je misljenja neka,svi su ostali zapanjeni i nije imo niko nista dodat.Kad je to se zavrsilo on se vraca sav u brigama,kazu mu sta ti je Allah ti se smilovao.Kaze vaAllahi ovo maloprije sve sto sam pricao,ja neznam dali to bilo samo radi Allaha dz.s. ili zato sto se rasprava povela.Pa otvorio se.Znaci svaka rjec.To su krupne stvari zaista.Koliko je to krupno,najbolje govori podatak da je Abdullah ibn Omer r.a.,a Abdullah Ibn Omer  znamo na kakvom je rangu medju Ashabima r.a.Njemu su jednom prilikom tako poceli govoriti,razbolio se pred smrt,kako je dobar,vaki naki,bio sa Poslanikom s.a.v.s.Kaze slusajte me ljudi va Allahi ja kad bi znao da sam samo jednu sedzdu iskreno radi Allaha dz.s obavio,ja bi pozelio da umrem.Kad bi znao tacno.Ali hajde znaj brate,to je problem.Kaze Poslanik  s.a.v.s u hadisu kod Nesaija,ciji je lanac prenosilaca dobar,rekao: Allah neprima nijedno dobro djelo,nijednu rjec,znaci:zikr,davu,narjedjivanje na dobro,odvracanje od zla,nista,osim sto je iskreno zbog Njega uradjeno i zbog Njegovog lica Savrsenog.Znaci svako djelo,svaka rjec,nema od toga covjek nikakve koristi,ako mu nije cilj sa tim djelom,Uzviseni Allah dz.s.

Jednom Prilikom imam Buhari,sjedio je u dzemiji,a dzamije nisu bile prostre jos uvijek,i vidio je da je neki covjek bacio neki otpadak u dzamiju.Kaze jedan njegov ucenik,koji je bio uz njega tu,kaze primjetio sam da je sejh pogledao to krajickom oka i nije mu se to svidilo ali nije nista rekao.Kad se sjelo zavrsio pustio je ljude da izadju.I onda je stao okreno se i vidio da niko negleda,uzeo to,ponio i nije znao da ga ovaj gleda i nakon toga kad je izasao ponovo se okreno vidio imali ikoga i onda tek bacio taj papir.Znaci i najmanji dio da ukloni nesto,iz dzamije i slicno,sto smeta,gledali su da to bude iskreno i da niko nezna za to.Ali gledajte druge Allahove dz.s. mudrosti.Da covjek kad zeli da bude iskren zaista,Allah dz.s. da,pa da bilo ko na neki nacin to opet pokaze ljudima,i to mozda u jos ljepsom obliku nego sto je taj covjek htio,a sa druge strane oni koji zele da se prikazu lijepim i dobrim,koji zele da se svide ljudima itd,vidimo da kasnije opet budu u nekom ruznom obliku u ruznoj slici pred tim ljudima.Znaci onaj ko zeli samo Allahovo dz.s. lice sa svojim djelima sa svojim rjecima,dobit ce to sto zeli Ins Allah a dobit ce i lijep spomen na ovom svijetu,nemoj se sikirat.Imami,ulema,ashabi umrli su prije 1400 i nesto godina.Znaci prije 14 vijekova se umrli preselili na ahiret,a lijep spomen je o njima ostao do dana danasnjeg i ostace do kijametskog dana Insa Allah.

Primjer Imam Nevevi.Koji je umro prije skoro 1000 god.A mi smo bosanci nismo arapi uopste.A znamo za Rijadus-salihin,a znate imama Nevevija i znamo da postoje milioni muhadisa koji su veci i uceniji od imama Nevevija a tako znamo da postoje milioni hadiskih zbirki knjiga,vecih manji srednji,ali eto Rijadus-salihin,to zna svak,kaze ulema da je to jedan od  znakova da je taj covjek bio iskren kad je pisao to djelo i da je zaista zelio sa time Allahovo dz.s. zadovoljstvo i da prosiri Sunnet Allahovog Poslanika s.a.v.s.

Kaze Ibrahim Et-Tejmije:Iskren je onaj covjek,koji krije svoja dobra djela kao sto krije svoje grijehe.Covjek se obicno sakrije kad radi nesto sto nevalja,a pravi muhlis pravi covjek koji je iskren,koji radi dobro djelo sakrije se.Zato niz uleme,tabina i ostali koji su recimo postili Davuda a.s. post,a da to ponekad ni zene ni djeca njihove nisu znale.Nego kad krenu na poso na pijacu ili trogovinu,ponesu kao dorucak i udjele siromahu.Obicno se vracali u aksam,dodju kuci i veceraju i niko nezna da je to iftar.

hfz Elvedin Huseinbasic

Insa Allah nastavi ce se...

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

AlHaqqa
http://firdevs.blogger.ba
30/05/2009 17:55