beats by dre cheap

O muzici u globalu

Za muziku i pjesmu u Kur'anu i Sunnetu postoji vise naziva.Ako pogledamo muziku i nazive imena,koji se koriste za muziku i pjesmu,slikovitije cemo
to pokazati na sledecim primjerima.Ukoliko otvorimo suru Lukman vidjet cemo da Allah Uzviseni porucuje u ajetu:Ima ljudi koji kupuju pricu za razonodu,da bi neznajuci koliki  je to grijeh sa Allahovog puta odvodili i da bi ga  predmetom za ismijavanjem
uzeli,njih ceka sramna kazna.


Ovom ajetu prema vecini mufesira,Allah s.w.t. muziku i pjevanje naziva pricama za razonodu.
Slijedici naziv je laz i besposlica.Jer Uzviseni kaze: I oni koji ne prisustvuju lazi i
oni koji prolazeci pored onoga sto ih se
netice,prolaze dostojanstveno.


Muhamed ibn Hanefije kaze:Laz se ovde odnosi upravo na pjesmu odnosno na muziku.Sto se tice
besposlice,to je siri pojam i obuhvata razlicite aktivnosti a jedna od njih jeste i pjesma.Pitao je Ubejdullah El-Kasim ibn Muhameda:Sta ti mislis o muzici.To je neistina odgovori el Kasim,znam da je to neistina.Pa sta mislis ti o tom?Pa sta mislis
ti gdje zavrsava neistina odnosno batil?U Dzehenemu odgovori on.Tako je potvrdi Kasim.

Sledeci naziv je zvizdanje i pljeskanje rukama.Jer Uzviseni kaze: "Molitva njegova
pored hrama svodi se samo na zvizdanje ili
pljeskanje rukama,zato kaznu iskusite jer
nevjerujete.
"Ibnul Qajjim rahimehullah kaze:Oni koji zvizde i pljescu rukama prilikom
sviranja frule,svirala i slicno,nalikuju onima koji su spomenuti u ajetu,makar se
radilo samo o vanjskoj slicnosti odnosno poistovjecivanju.I oni zasluzuju dio pokude
radi toga sto im slice,mada ih oni neoponosaju u svemu prilikom zvidanja i pljeskanja.


Ibn Mesud r.a. kaze:Pjesma onodsno muzika uzrok je nastanka nifaka u srcu kao sto je voda uzrok nastanka plodova.

Katada kaze:Kada je Iblis sisao na zemlju kazao je:O Gospodaru moj prokleo si me,pa koji je moj posao?Sihr odgovori Allah dz.s. a sta je moj Kur'an upita,poezija odgovori Allah s.w.t.

Muhammed s.a.v.s. je rekao u jednom hadisu:
Zabranjeno mi je da slusam 2 glupa i gresna
zvuka,zvuk muzickih instrumenata prilikom blagodatati i zvuk naricanja prilikom nesrece
odnosno smrti.
Uzviseni Allah kaze dalje u Kur'anu:Odlazi rece On,onima koji se za tobom
budu poveli i tebi kazna Dzehenemska bit ce potpuna kazna,i zavodi glasom svojim koga mozes i potjeraj na njih svoju konjicu i svoju pjesadiju i budi im ortak u imetcima i djeci i daji im obecanje,a sejtan ih samo obmanjuje,ali ti doista neces imati nikakve vlasti nad robovma Mojim,a Gospodar tvoj dovoljan je kao zastitnik.


Mudzahid kaze da se pod sejtanskim glasom misli na muziku i na laz.
Ibn Ijad rekao je,muzika je podsticaj na blud.

Ima i onih koji,zele da ubace drugi pojam u muziku kako bi je ublazili odnosno ohalali pa su je nazvali duhovna muzika,A pod pojmom duhovna muzika obicno se podrazumjeva,slusanje klasicne muzike ali u nas taj pojman odnosno kod bosnjaka poprima
sasvim drugo znacenje.I njemu se pokusava barem prirodati to znacenje,a to je da se pod
"Duhovnim" upravo misli na ono sto je vjersko.Tako se pojam duhovna muzika pokusava izmjeniti da se odnosni na vjersku muziku.A ljudi koji predstavljaju vjeru organizuju razne muzicke koncerte,i opravdavaju to time da se radi o
duhovnoj muzici a ne o obicnoj,jer obrazlazu to time da obicna muzika nije dozavoljena a da je tu duhovna muzika koja ce je nadomjestiti.Pa se onda namece pitanje dali je takva muzika
dozvoljena ili ne? i kakav je stav islama o toj duhovnoj muzici.

Jedna od bitnih karakteristika Islama i islamskog prava,jeste da ne pridaje vaznost nazivu nego sustini.Tako je i ovde,bez obzira na to sto se ta muzika naziva duhovnom,ona je u biti "Muzika"
i radi toga nije dozvoljena u Islamu.I tu treba da se osvrnemo na jedno vazno Fikhsko pravilo koje glasi: Da mjenjanjem imena pojma,nemjenja se njegova bit.
Primjer Alkohol:Manje vise je poznato da ga ima vise vrsta i da tog alkohola ima vise naziva,da nose razlicite nazive,vino,brandi,sljivovica viski itd I one su bez iznimke sve zabranjene,pa dali je onda takav alkhol halal ako mu dadnemo epitet duhovnog pica?Da ga nazovemo duhovni brendi ili duhovno vino i slicno?Naravno da nece jer se i
dalje radi o istom Alkoholu.

Primjer kamata:Mozemo vidjeti u nekim zemljama neke banke,ili  vecina radi na kamatnom sistemu a poznato da je kamata u Islamu haram.Ali zato su te banke pribjegle jednom lukavstvu,oni su umjesto naziva kamata poceli da upotrebljavaju drugi termin koji su nazvali"Koristi".I to lukavstvo sa namjerom da se prevari korisnik bankovnog racuna,kojem se kaze da banka neradi sa kamatama.Nego da ce korisnik umjesto kamate uzimati korist.I koristnik usluga doticne banke zadovljan je,jer je izbjegao kamatu koja je po islamu zabranjena,a sa druge strane ima i koristi.ALi ipak kada su ljudi
kojima je stalo do toga da se sacuvaju od harama poceli pitati dali je ta fajda dozvoljena,sjeli su i pomno razmotrili taj problem i dosli su do zakljucka da se radi o kamati i da ona nije dozvoljena bez obzira sto se naziva drugim imenom jer je u biti kamata.
Takav je slucaj i duhovne muzike,nije vazno dali ce se ona zvati duhovnom ili islamskom ili ce joj se dati neko drugo ime ona ce se uvijek biti i zvati se muzika.
I samim tim potpada pod propis koji se odnosi na muziku.

Sirom Islamskog svijeta muzika zauzima sve znacajnije mjesto kod muslimana i uvlaci se u njihov zivot.Tako se svadbe prave uz muziku,rodjenje djete se slavi uz muziku,ramazan docekujemo uz muziku i slicno.Nazalost muzika pronalazi svoje mjesto i uz ilahije,tako da se i ilahije pocinju izvoditi uz muziku.Ilahije sa muzikom nisu postojale prije,nego su produkt novog doba kao odstupanje muslimana od svoje
vjere,njihovog sve manje klanjanja,i neizvrsavanje
onoga sto nam je Gospodar naredio.I same ilahije nisu zabranjene ukoliko nesadrze nesto
sto se kosi sa islamom i ako se neizvode uz muziku,ali onog momenta kad se uz ilahiju
pridruze muzicki intrumenti,slusanje ilahija je haram kao i boravka na onome mjestu gdje se one uce.


Pa kako pravi i iskreni vjernik moze biti zadovoljan da cuje spomen Allahovog imena ili
imena nekog od njegovih poslanika uz zvukove gitare,flaute ili nekog drugog muzickog
instrumenta?
Kada Allahov Poslanik s.a.v.s. muziku naziva glupim gresnim zvukom?
Kako pravi vjernik moze slusati izgovaranje Allahovog imena uz gresan zvuk?
Kako pravi vjernik moze slusati  ime nekog od Allahovih poslanika uz  tupi i glupi zvuk?
Pa zar nemamo nimalo stida od Allaha Azze we Dzelle?


Neki se slazu sa tim da su ilahije sa muzikom haram ali se "izvode" sa tim,kako bi rekli da obicne muslimane privukli u islam?
Ali kako nesmjemo i nemozemo da razmislimo,jer namece se pitanje,dali cinjeci grijeh mozemo imati nagradu ili ne?I sta ako se organizuju koncerti ilahija sa muzikom?,dali ce ljudi koji dodju na taj
koncert promjeniti svoj odnos prema Allahu Azze we Dzelle?Da se pokaju i da postanu pravi vjernici koji ce se kloniti svih grijeha pa i slusanja
muzike?


Nemoze se grijesima pozvat u islam,kao sto se prljavstina nemoze oprati u prljavoj vodi.Jer u osnovi mi Allahovi dz.s. robovi  zelimo da covjeka koji je gresnik i slabo se pridrzava islama,ne nagovaramo da  slusa ilahije sa muzikom i da samim tim stekne jos vise grijeha.Dok "oni" kazu da to cine kako bi ga privukli u islam i naveli da se
strogo pridrzava islamskih propisa a to je ociti apsurd.


I onda ljudi u onome koji ih poziva na slusanje ilahija sa muzikom,vide uzor,pa kakav je uzor onog koji svjesno grijeh cini a poziva i druge?


Uzviseni nam porucuje: O vi koji vjerujete,bojte se Allaha istinskom bogobojaznoscu,i umirite samo kao muslimani.

 

AlHaqqa
http://firdevs.blogger.ba
30/05/2009 21:08